banner_photo_zon_boom_voorjaar_lente.jpgvrijdag 27 november 2020 10:40

De ChristenUnie Krimpen aan den IJssel heeft donderdagavond tijdens de commissievergadering aandacht gevraagd om, in navolging van de gemeente Gouda en Krimpenerwaard, nabestaanden per brief te condoleren.

In deze zorgvuldig opgestelde condoleancebrief worden nabestaanden ook geïnformeerd over waar men terecht kan voor hulpvragen. Na een overlijden van een partner ontstaan er regelmatig vragen over de afhandeling van allerlei praktische zaken. “De gemeente kan hierbij een belangrijke informerende en meelevende rol spelen” aldus fractievoorzitter Reinier Cornet. “Wij hebben dit initiatief gezien bij onze buurgemeenten en zorgen voor elkaar staat voorop bij ChristenUnie. Er komt veel op je af na een overlijden van een dierbare. Een helpende hand van de gemeente kan daarom een grote steun zijn voor alle inwoners die dit moeten meemaken.”

Wethouder Van der Wal gaf in een reactie aan dat de gemeente welwillend tegenover dit voorstel staat en de mogelijkheden gaat onderzoeken voor Krimpen aan den IJssel.

Reacties op 'ChristenUnie vraagt ook in Krimpen aan den IJssel voor versturen van condoleancebrief naar nabestaanden'