ChristenUnie Krimpen aan den IJssel stelt schriftelijke vragen toeslagenaffaire

Belastingdienst.jpgdonderdag 21 januari 2021 10:55

Op 15 januari 2021 is het kabinet-Rutte III gevallen, vanwege het ongekende onrecht dat ouders en hun kinderen is aangedaan tijdens de kinderopvangtoeslagaffaire. Het College heeft aangegeven dan ze zich inspant om gedupeerde inwoners uit onze gemeente in beeld te krijgen. Dit steunt de ChristenUnie Krimpen aan den IJssel van harte. Over dit proces heeft ons raadslid enkele schriftelijke vragen gesteld.

1. Is het College inmiddels bekend met het aantal gedupeerden van de toeslagenaffaire en met hun hulpvraag?
  2. Zo ja, hoeveel van deze gedupeerden zijn nu in beeld en welke hulp wordt er geboden?
  3. Zo nee, wat is daar de verklaring voor? Is er contact geweest met VNG en of de Uitvoerings- en Herstelorganisatie Toeslagen (UHT)?
  4. Het kabinet heeft 11 miljoen euro beschikbaar gesteld voor hulp van de gemeenten aan de gedupeerden. Welk deel van dit budget is naar onze gemeente gegaan? Is dit geld al gebruikt? Waarvoor? Wordt dit geoormerkt zodat deze middelen echt ingezet worden voor de gedupeerden van de toeslagenaffaire?
  5. Het kabinet heeft nu aangeven dat er voor gemeenten nog in januari de mogelijkheid zal ontstaan om van de gedupeerden de benodigde gegevens te gegevens te krijgen. (BSN, naam en telefoonnummer)
  • Bent u hiervan op de hoogte?
  • Hoe gaat u daarmee aan de slag?
  • Bent u bereid de raad hierover zo snel mogelijk te informeren?

Reacties op 'ChristenUnie Krimpen aan den IJssel stelt schriftelijke vragen toeslagenaffaire'