Nog 14 dagen!

Doe mee met de campagne

Geloof in de samenleving

##mailingaanhefachternaam##,

Nog twee weken en dan is het zover: dan mag Nederland zijn stem uitbrengen. Door het hele land voeren mensen van de ChristenUnie actie. Wat fantastisch om het enthousiasme te proeven bij zoveel mensen. Afgelopen zaterdagen waren we met veel kandidaten in Zwolle en Wezep. Wat mooi om daar te zien dat in zo'n korte tijd tientallen, honderden mensen in beweging komen om het sociaal-christelijke geluid van onze partij te laten horen.

We staan voor grote uitdagingen in Nederland. Klimaat, woningbouw, bestaanszekerheid en de zorg zijn thema's die vaak de revue passeren. Met daaronder telkens de vraag: wat voor samenleving willen we zijn? Hoe is daar plaats voor families, voor ondernemers, voor goed zorgen voor onze omgeving en voor de schepping? We hebben heel veel concrete plannen. Vandaag is een bijzondere dag, want ook uit de doorrekeningen van CPB en PBL blijkt dat we daar fundamenteel goede wissels omzetten. De plannen van de ChristenUnie doen bijvoorbeeld de armoede dalen met 60%. Kijk op onze site voor meer nieuws daarover.

Verder is er deze weken een speciale verkiezingspodcast over onze speerpunten. In de eerste editie had ik een inspirerend gesprek met Annebeth Roor-Wubs, over klimaat, duurzaamheid en de waarde van ieder leven op aarde. Ik ben benieuwd naar jouw gedachten! Het zijn spannende weken en elke inspanning in de campagne helpt. Dank je wel voor alle inzet!

Dank voor het gebed op zoveel plaatsen. Ik wil je opnieuw uitnodigen en uitdagen om mee te doen deze laatste twee weken, op jouw plek, op jouw manier. Kijk in deze nieuwsbrief en doe mee!

In verbondenheid en met hartelijke groet,

Mirjam rond

Mirjam Bikker
Lijsttrekker Tweede Kamer

Campagneupdate Blauwe Golf

Afgelopen 'Blauwe Zaterdagen' was de ChristenUnie in o.a. Zwolle en Wezep. Honderden vrijwilligers kwamen in actie om te flyeren, mensen te ontmoeten en om hen persoonlijk te spreken. Bekijk de toffe aftermovie van deze blauwe golf!

De campagne gaat verder! Hoe doe je ook al weer mee?

• Stem ChristenUnie op 22 november.
  • Bid mee. Voor de verkiezingen zal er een gebedsbijeenkomst op 20 november zijn die ook via een livestream te volgen is.
  • Geef een gift. Iedere gift voor de campagne is van harte welkom.
  • Flyer in de omgeving. Het levert echt stemmen op om van deur tot deur aan te bellen en te flyeren of op zijn minst een folder in de brievenbus te doen. Daarom bieden we gratis folders aan voor de komende verkiezingen. Die zijn te bestellen in de webwinkel. (NB: bij het selecteren van een oplage zie je wel een prijs, maar in de winkelmand is het gratis). Belangrijk om dit goed met de lokale fractie af te stemmen. Let op de hoeveelheid flyers die je bestelt. Bij de gemiddelde afdeling kom je met 2.500 flyers al een heel eind. Het is zonde als er flyers worden weggegooid.
  • Plak de raamposter.
  • Deel onze berichten op de socials.

CPB en PBL: Armoede met 60% omlaag in plannen ChristenUnie

De plannen van de ChristenUnie leiden tot een verlaging van de armoede met maar liefst 60%, het meest van alle partijen. Bovendien gaan gezinnen én alleenstaanden er fors op vooruit. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde doorrekeningen van het verkiezingsprogramma door het Centraal Planbureau (CPB) en het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL).

Coalitie Samenleving: meldpunt Mantelzorg

Zorg is een belangrijk thema in ons verkiezingsprogramma. De ChristenUnie opende maandag een digitaal meldpunt voor mantelzorgers. Er zijn al veel aanmeldingen! Het meldpunt heeft tot doel om meer en beter inzicht te krijgen waar mantelzorgers tegenaan lopen. Mantelzorgers hebben ook goed zicht op wat er in de zorg misgaat. Dat is juist nu nodig met het oog op de vergrijzing en personeelstekorten in de zorg.

Podcast Verkiezingsspecial #1: Luister (of bekijk) nu!

In deze eerste aflevering (van drie) van onze Verkiezingsspecials trappen we af met een gesprek tussen onze lijsttrekker Mirjam Bikker en kandidaat #30 Annebeth Roor-Wubs. Ze bespreken de uitdagingen die er zijn op gebied van duurzaamheid en klimaat. Daarbij hebben ze het onder andere over fast fashion, vliegen en isoleren.

Luister op Spotify
Bekijk op Youtube

CU_Omslag_Podcast_Thumbnail_V1

• 11 november Blauwe Zaterdag