Doe mee met de campagne!

In deze nieuwsbrief lees je meer over:

• De lopende campagne, doe mee!
  • Business netwerk 30 oktober
  • Glyfosaat en de ChristenUnie
  • Bijdrage Don Ceder over humanitaire situatie Israël en Gaza.
  • Agenda

Nog 27 dagen!

Geloof in de samenleving

##mailingaanhefachternaam##,

Nog 27 dagen en dan zijn er Tweede Kamerverkiezingen! Spannende tijden dus. We gaan hard op weg naar 22 november. Mooi om te merken hoeveel enthousiasme er is om campagne te voeren. Ik zag al mooie brainstormsessies en concrete plannen op heel veel plekken: in het Vechtdal in Overijssel, de Gelderse vallei en ook onze jongeren maken plannen! En wat is dat belangrijk, in deze ongewisse tijden willen we voluit onze plek in nemen en elke steun van jou helpt! Dank daarvoor!

Want met elkaar delen we dezelfde missie, ons geloof en daarmee geloof in een samenleving waar we omzien naar elkaar. Waar we onze plek innemen, elkaar dienen en vragen om mee te doen. De ChristenUnie wil bouwen aan zulke zorgzame gemeenschappen, we bewonderen ieder leven op aarde en we brengen rust in het huishoudboekje.

Hiervoor hebben we veel voorstellen gedaan in ons verkiezingsprogramma. Neem echt een kijkje: er staat veel moois in! Waar word jij enthousiast van? Laat het weten. En vooral… wat we zo hopen voor Nederland, waarom mensen hun stem mogen geven aan de ChristenUnie, dat gaan we de komende weken overal vertellen! En daar zie ik naar uit, samen met jullie aan de slag. Samen met jullie bidden om zegen. Jouw gebed, gift en betrokkenheid in de campagne zijn onmisbaar. Doe je mee?

In verbondenheid en met hartelijke groet,

Mirjam rond

Mirjam Bikker
Lijsttrekker Tweede Kamer

Campagneupdate

De campagne rondom de Tweede Kamerverkiezingen is in volle gang. Deze zaterdag trapt onze top 12 van de kandidatenlijst de campagne af in Zwolle. We zien veel mensen bijdragen in de vorm van giften, acties die lokaal zijn opgezet en door gebed. Wil je weten wat je de komende periode kan doen? Hier een aantal mogelijkheden. Doe mee!

• Stem ChristenUnie op 22 november.
  • Bid mee. Voor de verkiezingen zal er een gebedsbijeenkomst op 20 november zijn die ook via een livestream te volgen is.
  • Geef een gift. Iedere gift voor de campagne is van harte welkom.
  • Flyer in de omgeving. Het levert echt stemmen op om van deur tot deur aan te bellen en te flyeren of op zijn minst een folder in de brievenbus te doen. Daarom bieden we gratis folders aan voor de komende verkiezingen. Belangrijk om dit goed met de lokale fractie af te stemmen.
  • Plak de raamposter. Aanstaande zaterdag 28 oktober hebben wij daarom omgedoopt tot posterplakdag! Zodat heel Nederland straks volhangt met onze ChristenUnie-poster.
  • Deel onze berichten op de socials.

De poster en de flyer zijn te bestellen via info@christenunie.nl.

Business netwerk: 30 oktober

Ben jij ondernemer? De volgende bijeenkomst van het ChristenUnie Business Netwerk staat gepland op maandag 30 oktober vanaf 16:00 – 20:00, bij de EO in Hilversum. Mirjam Bikker (partijleider van de ChristenUnie) en Pieter Grinwis (nummer 2 van de kandidatenlijst) gaat u meenemen in de plannen van de ChristenUnie voor een bloeiende samenleving en economie. Ook is er alle ruimte om in gesprek te gaan over de visie van de ChristenUnie op ondernemerschap, ZZP'ers en het MKB.

De avond wordt geleid door Ingrid Nagel, ceo Into Academy en lid van het kernteam van het ChristenUnie Ondernemersplatform.

Rond 18:30 staat er een heerlijk buffet klaar en is er uitgebreid de gelegenheid om elkaar en de politici te spreken. We vragen om een kleine bijdrage: € 17,50 (geen btw) om de kosten van het event te dekken.

Zien we je de 30e? Van harte welkom! Meld je snel aan!

De ChristenUnie en glyfosaat

We krijgen als ChristenUnie veel vragen over de keuze van de minister van LNV om namens Nederland zich te onthouden van stemmen bij de verlenging van de goedkeuring van het bestrijdingsmiddel glyfosaat. Eerder heeft de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie een motie gesteund die de minister opriep om tegen een verlenging van 10 jaar te stemmen in Europa. Wat is er precies gebeurd?

Bijdrage Don Ceder over de humanitaire situatie in Israël en Gaza

Deze week was Kamerlid Don Ceder bij het plenair debat voor Europese top inzake de humanitaire situatie in Israël en Gaza. 'Het is 17 dagen geleden dat Hamas een gruwelijke pogrom uitvoerde. Meer dan 1.400 Israëlische burgers kwamen om. Velen onherkenbaar gemarteld, verkracht en verminkt. En sinds 7 oktober  leven tientallen families in grote onzekerheid over het lot van ongeveer 200 gegijzelden in Gaza.'

• 30 oktober Business Netwerk
  • 4 november Blauwe Zaterdag