Reactie ChristenUnie op Kadernota 2022

Prinsessenparkdonderdag 08 juli 2021 18:29 Geachte voorzitter, college en raadsleden,

De ChristenUnie dankt het college en de ambtelijke organisatie voor het opstellen van de Kadernota 2022. Met de algemene beschouwingen kijken we vooruit naar wat het komende jaar ons gaat brengen. Maar wie vooruitkijkt, moet ook achteruitkijken. En het was een veelbewogen jaar. Net als de rest van Nederland, hield de coronacrisis ook Krimpen aan den IJssel in zijn greep. Gedurende de crisis zijn spanningen die al langere tijd onder de oppervlakte aanwezig waren, uitgemond in conflicten die zelfs de landelijke media haalden. lees verder

Coalitie wil eind aan polarisatie

REGENBOOGVLAG-4.jpgvrijdag 26 maart 2021 07:00 Krimpen aan den IJssel - De coalitiepartijen CDA, ChristenUnie, Krimpens Belang, PvdA, SGP en de VVD slaan de handen ineen: ze willen zich inzetten om een klimaat te creëren waarin er begrip is voor elkaars opvattingen en men respectvol met elkaar omgaat juist wanneer opvattingen botsen. Om dit te bereiken willen de partijen die samen optrekken inwoners samenbrengen om met elkaar in dialoog te gaan. lees verder

Landelijke partijen ruimen lokaal de rommel op

5MB - Cobus Boele - Papierprikken - DSC00737.JPGmaandag 15 maart 2021 20:19 Zaterdag 13 maart hebben verschillende politieke partijen de handen uit de mouwen gestoken. Gewapend met afvalknijper, vuilniszak en een goed humeur hebben verschillende leden van de lokale ... lees verder

ChristenUnie geschrokken door Rekenkamerrapport over afvalbeleid

Recycelendonderdag 18 februari 2021 20:54 De ChristenUnie is geschrokken van de resultaten van het Rekenkamer onderzoek naar het afvalbeleid in Krimpen aan den IJssel. Bij de overgang van NV MAK naar Cyclus in 2018 zijn behoorlijke fouten... lees verder

ChristenUnie Krimpen aan den IJssel zet de verwarming lager

URD2B574D38_00001_1.jpgdinsdag 02 februari 2021 10:44 Vandaag, 5 februari, is het warmetruiendag. Op deze dag zet een groot deel van Nederland de verwarming lager. Meedoen is simpel: zet de verwarming lager, trek een extra warme trui aan en bespaar 6% energie en CO2 per graad. Als heel Nederland op 1 dag 1 graad lager stookt, besparen we 6,3 miljoen kilo CO2! Doen we dat een heel stookseizoen lang, dan besparen we maar liefst 1 megaton CO2! Kortom: samen hebben we impact, en dát is waar de ChristenUnie voor wil gaan. lees verder