Nieuws

ChristenUnie dient motie in voor permanente huisvesting Crimpen-Inn en Jeugdnatuurwacht

Crimpen Inn - JNW.pngdonderdag 02 december 2021 22:00 Gezamenlijk met Stem van Krimpen, Krimpens Belang en de SGP heeft de ChristenUnie in de raadsvergadering van 2 December een motie ingediend voor permanente huisvesting van Crimpen-Inn en de ... lees verder

Reinier Cornet lijsttrekker ChristenUnie Krimpen aan den IJssel

Reinier 21maandag 29 november 2021 17:11 Tijdens de algemene ledenvergadering van de ChristenUnie Krimpen aan den IJssel is Fractievoorzitter Reinier Cornet aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.  ... lees verder

Groene belofte of overlastgever?

deelscooter.jpgwoensdag 18 augustus 2021 09:00 Sinds afgelopen vrijdag kunnen inwoners van Krimpen aan den IJssel gebruik maken van elektrische deelscooters. De ChristenUnie is blij met dit duurzame initiatief dat ook nog eens de Grote Kruising ontlast. Helaas kan nog niet iedere inwoner direct gebruik maken van deze scooters omdat zij niet in het ‘servicegebied’ wonen. Daarnaast zorgen de scooters voor een rommelig straatbeeld omdat ze vrijwel overal achtergelaten mogen worden. We stelden een aantal vragen aan het college. lees verder

Reactie ChristenUnie op Kadernota 2022

Prinsessenparkdonderdag 08 juli 2021 18:29 Geachte voorzitter, college en raadsleden,

De ChristenUnie dankt het college en de ambtelijke organisatie voor het opstellen van de Kadernota 2022. Met de algemene beschouwingen kijken we vooruit naar wat het komende jaar ons gaat brengen. Maar wie vooruitkijkt, moet ook achteruitkijken. En het was een veelbewogen jaar. Net als de rest van Nederland, hield de coronacrisis ook Krimpen aan den IJssel in zijn greep. Gedurende de crisis zijn spanningen die al langere tijd onder de oppervlakte aanwezig waren, uitgemond in conflicten die zelfs de landelijke media haalden. lees verder